Consumentenrecht

Als consument heeft u vaak meer rechten dan een verkoper u laat geloven. Wij komen op voor uw rechten! Wij leggen uit welke rechten u heeft en wat wij voor u kunnen betekenen als de aankoop niet aan uw verwachtingen voldoet. Wilt u direct advies op maat? Wij hebben jarenlange ervaring en staan u graag bij. Neem contact op via info@mus-juridischadvies.nl  om uw situatie te bespreken!

"Mijn spelcomputer ging binnen een half jaar stuk. Volgens de winkel zat er maar drie maanden garantie op. Nadat MUS zich in de zaak gemengd had kreeg ik kosteloos een nieuwe spelcomputer".

Consumentenrecht: welke rechten heeft u?

Als u een aankoop doet dan heeft u te maken met het consumentenrecht. Dit rechtsgebied gaat over de rechten en plichten van een consument. De consument is de zwakkere partij als het gaat om een overeenkomst met een professionele verkoper. Daarom krijgt de consument bescherming. Deze bescherming is vastgelegd in de wet en dit zijn regels waar de verkoper niet van af mag wijken.

In veel situaties heeft u te maken met de regels van het consumentenrecht. Bijvoorbeeld als uw wasmachine na 2 jaar stuk gaat, of als het product niet de kleur heeft zoals beloofd werd door de verkoper. Dit zijn voorbeelden van juridische problemen waar wij u bij kunnen helpen. Andere veel voorkomende vragen gaan over:  

  • Levering
  • Aankopen op internet
  • Aankopen in de winkel
  • Verkoop aan de deur of via de telefoon
  • Garanties
  • Ontbinding of vernietiging van de overeenkomst
  • Wanprestatie
  • Het product voldoet niet aan de verwachtingen
  • Abonnementen
  • Fraude en oplichting

"Het contract met mijn telefoonaanbieder zou pas ingaan na de aanleg van de glasvezel. Maar de telefoonaanbieder stuurde al een rekening voor de aanleg en ik zou twee jaar vastzitten aan het contract. MUS heeft dit goed opgelost. Het contract werd beëindigd en ik kon overstappen naar een andere aanbieder".

MUS pikt het niet (langer) en staat u bij!

MUS Juridisch Advies weet wat uw rechten zijn als consument en wij komen graag voor uw rechten op. MUS kijkt samen met u naar een passende oplossing en neemt u uw juridische zorgen uit handen. In de meeste gevallen is een gesprek of brief al voldoende om het bedrijf te laten meewerken. Mocht aanmanen of bemiddeling geen oplossing bieden, dan kunnen wij naar de geschillencommissie of de kantonrechter stappen. Wij overleggen de te zetten stappen eerst met u. Onze dienstverlening start met een gratis intakegesprek. Neem direct contact op om uw situatie te bespreken!

MUS Juridisch Advies

Heeft u een juridisch probleem? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Wij verlenen juridisch advies, staan cliënten bij tijdens procedures en lossen conflicten op door middel van mediation. 

MUS Juridisch Advies is betrokken: wij luisteren aandachtig naar uw verhaal. Tijdens het gratis intakegesprek nemen wij uitgebreid de tijd om uw zaak helder te krijgen. Vervolgens maken wij een inschatting van de mogelijkheden en de kansen. 

Wij werken vanuit Kampen en staan cliënten uit heel Nederland bij. 

Zoekt u een betaalbaar juridisch advieskantoor, neem dan direct contact met ons op!

Klik hier

Over MUS Juridisch Advies

MUS Juridisch Advies is opgericht in 2015 door mr. Michaël U. Smis. Wij bieden juridische hulpverlening die aansluit bij de behoefte van de cliënt. Daarom werken wij niet met wachtlijsten, zijn wij in de avonduren en weekenden bereikbaar voor spoedgevallen en is het intakegesprek gratis. Ieder juridisch probleem is anders: wij zoeken naar de beste oplossing voor uw situatie. Voordat wij voor u aan de slag gaan maken wij een stappenplan. Op die manier weet u precies weet wat u kunt verwachten. Bij ons is het mogelijk om vaste prijsafspraken te maken, zodat u vooraf weet waar u aan toe bent.


Lees verder